woensdag 13 juni 2018

De zoveelste teleurstelling

Vanmiddag dus opgenomen in het ziekenhuis en morgen om 08.00 uur word ik geopereerd. Gelukkig lekker vroeg, zit je er ook niet steeds tegen aan te hikken! De verpleging kwam opeens voor me zingen en gebak brengen, zo lief, ben ik toch nog een beetje jarig. Loop al aan de hartbewaking en heb inmiddels alweer de benodigde onderzoeken ondergaan.

Vanmorgen om 11.30 uur door Colin en TRijnie weer naar het ziekenhuis gebracht. Zulke vrienden zijn echt onbetaalbaar, zijn er altijd voor je en vinden dat alles heel gewoon! Zou niet weten wat ik zonder hen had moeten beginnen. Ik was blij verrast toen de verpleging opeens voor me kwam zingen en me gebak kwam brengen! Zo lief en attent, ben ik toch nog een beetje jarig. Het verjaardagscadeautje is niet zo leuk, want de arts die mij gaat opereren kwam vertellen dat in eerste instantie de lymfeklieren luchtpijp schoon bleken, maar dat bij het aanvullende onderzoek daar toch ook een nestje foute cellen zich ontpopte,dus dat was weer een extra domper. Ze besloten toch de operatie te laten doorgaan omdat ze anders een veel te groot oppervlak zouden moeten bestralen en met chemo moeten behandelen. Het was dus de zoveelste teleurstelling. Er wacht me dus nog een hele lange weg. Ze zijn hier allemaal even lief en doen alles om het je zo aangenaam mogelijk te maken. Ze hebben hier alleen 1-persoonskamers en dat vind ik wel prettig met je eigen douche en toilet. Straks moet ik weer onder de douche en mijn lichaam en haar wassen met dat ontsmettingsspul, bah. En morgenochtend ook weer! Om 08.00 uur word ik dan geopereerd en eerlijk gezegd, ik ben doodsbang dit keer. Ook maak ik me grote zorgen om Suzette, wil zo graag dat zij beter kon worden. De thoraxchirurg zei ook dat longkanker een hele gemene en stiekeme sluipmoordenaar is. Ik kijk hier uit over Rotterdam, mijn dierbare Rotterdam en geniet van het uitzicht. Ik moet nog 1 gebakje oppeuzelen, heb er al 2 op, want ze hadden er 3 gebracht, want ze dachten dat Colin en Trijnie er nog zouden zijn. Nou ja, ik moet maar weten dat ik jarig ben ook! Zit nu aan de hartbewaking en zo meteen komen ze weer et zo'n enge spuit voor in mijn buik om het bloed te verdunnen, ik haat die spuiten. Heb mijn maaltijd besteld, bladspinazie met puree en gebakken zalm met een saus, appelmoes en als dessert hopjesvla, Nou, ben benieuwd! Zo, dat was het voor nu, rest mij nog al die mensen  te bedanken die zo met ons meeleven en wat ons tot grote steun is.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten