zaterdag 23 december 2023

Kerstdrukte



Pfff, wat een kerstdrukte in die winkels. Ik ben helemaal uitgeblust. Ben blij dat ik mijn boeltje bij elkaar heb weten te sprokkelen, want het is toch een hele onderneming om met je zuurstofapparaat in je karretje door al die mensen te manoeuvreren, hoor.
Ik ben natuurlijk ook al niet zo kolossaal, dus mensen zien mij gauw over het hoofd en zo word ik dan nogal eens bijna omver gewalst. Moet ik nog die kabel in de gaten houden van dat apparaat, want komt die in de verdrukking dan begint dat ding meteen te alarmeren,  totdat ik het euvel heb opgespoord. Dat kan weleens even duren en dan word ik daar zo zenuwachtig van dat ik regelmatig uit mijn kakel laat vallen 'hou toch je mond'.
Mensen horen dat weleens en kijken me dan meewarig aan, misschien denkend dat ik het tegen hen heb of tegen iemand anders. 
Maar goed, er zijn ook nog lieve mensen op deze aardbol, hoor. Soms sta ik in de rij van de supermarkt en dan vraagt iemand voor me weleens bezorgd 'wilt u misschien voor?'
Dan antwoord ik altijd met 'heel lief van u, maar het gaat wel, hoor, dus ik wacht netjes op mijn beurt'.
Ja, het geeft mij anders zo'n gevoel van misbruik maken en dat voel ik liever niet.
De mensen staan zelf al zo lang in de rij en dan moeten ze mij nog voor laten gaan, nee, dat doen we niet! Maar het is wel lief dat ze zoiets vragen!
Enfin, word ik niet in de winkels bijna omver gewalst, dan schept die boze wind er een sadistisch genoegen in mij bijna omver te blazen. Die blijft ook maar aan de gang met al dagen zijn macht tentoon spreiden. 
Wat zal ik blij zijn als al die hectische dagen weer voorbij zijn. Voor mij hoeft het allemaal niet meer, hoor. Eersst die verplichting van elk jaar weer die kaarten schrijven (van sommige mensen weet ik niet eens meer hoe ze eruit zien) en dan nogeens die winkelchaos, geen lol aan. Toch wil ik vanuit hier iedereen 

PRETTIGE FEESTDAGEN EN EEN FANTASTISCH 2024 
wensen. 

Tot in het nieuwe jaar maar weer!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten