vrijdag 6 januari 2023

Mijn toet-toet

 


Gisterenmorgenvroeg mijn auto naar Ford in Rotterdam gebracht voor een grote onderhoudsbeurt en APK. Nou ja Ford, ze heten tegenwoordig Hedin Automative, een Zweeds familiebedrijf.
Of ze de naam op mijn kentekenplaat mochten veranderen in Hedin, want was Ford eerst overgenomen door Stern, nu had Hedin het weer overgenomen.
Ik zei dat ik de naam helemaal niks vond, maar goed, als dat ze gelukkig maakte dan hadden ze mijn toestemming, onder voorwaarde dat de plaat weer zo bevestigd werd als hij destijds door de politie was vastgezet.

Vervolgens werd mij gevraagd of ik mijn auto nog gewassen wilde hebben. Ik zei dat ze dat toch altijd deden, maar kreeg als antwoord dat dat niet meer gratis was maar tegenwoordig 14,95 euro kostte. Dat ontlokte mij de vraag of dat bij de nieuwe naam hoorde! Kreeg daarop een verlegen lachje, waarop ik zei dat dat dan maar moest.
Daar ik thans in Schoonhoven woon moest ik wel op mijn auto wachten en dus op naar de Relaxruimte. Die zag er keurig uit, maar de vertrouwde ochtendkranten waren niet aanwezig en hadden plaatsgemaakt voor slechts folders over auto’s. De grote televisie vertoonde geen programma’s meer, maar juist ja, reclame over auto’s en nogeens auto’s.

Gelukkig, de oude, vertrouwde koffieautomaat stond er nog en dus maar gauw een beker warme chocolademelk genomen. Ik ben niet zo’n koffiemens, dus als er warme chocolademelk te krijgen is, dan kies ik die altijd.       
Tja, wat zou ik nu eens doen in mijn wachttijd? Gelukkig had ik een puzzelboekje bij me en dus kon ik mijn hersens weer wat noodzakelijke voeding geven.
Wachttijd kan lang duren als je helemaal niets te doen hebt, dus blij dat ik waarschijnlijk een voorspellende ingeving had gehad dat ik dat puzzelboekje bij me had.

Af en toe werd de wachtkamer, oh nee, het heet Relaxruimte nu, opgevuld door een mannelijke bezoeker, die zijn wachttijd dan opvulde met interessant op een laptop turen. Valt me op dat dat vaak een hobby is van mannen die moeten wachten bij zo’n dealer. Dat staat tenminste ook interessant natuurlijk en geeft de buitenwereld ervan blijk dat ze een belangrijke en drukke baan hebben., Ik moet daar altijd innerlijk een beetje om lachen, eerlijk gezegd. ‘Goedemorgen’ zeggen is tegenwoordig waarschijnlijk ook heel moeilijk uit te spreken en in plaats daarvan loopt men dan schichtig snel naar een uitverkoren zitplaats.

Na een tijdje zag ik de baliemedewerker al op me afstevenen en dan weet ik wel hoe laat het is.
Tja, ik had 2 nieuwe achterbanden nodig, nieuwe remvloeistof en de ruitenwissers waren helemaal uitgedroogd. Ik vroeg wat de totale financiƫle schade zou zijn, nou, om precies te zijn 893 euro en nog wat.
Je wilt natuurlijk niet besparen op veiligheid en nou ja, ik heb er geen nieuwe auto voor, dus akkoord gegeven. Na een paar uur kwam het verlossende woord dat mijn auto klaar was en goedgekeurd. Ik zei dat ik heel blij was, maar mijn portemonnee niet en daar werd achter de balie wel om gelachen.

Mijn auto zag er vann binnen gelukkig schoon uit voor die 14,95 euro, maar de kofferbak hoorde zeker niet bij die prijs, want daar was geen stofzuiger aan te pas gekomen. Ook miste ik het gebruikelijke videofilmpje van de monteur waarop ik kon volgen wat hij met mijn auto deed en wat mij altijd een vertrouwd gevoel gaf. Niks ervan, geen melding niks.   
Nou, als deze ervaring de policy is van het nieuwe bedrijf, dan hebben ze mijn vertrouwen nog niet weten te winnen.

Hun kennisgeving per email van de overname aan mij luidde o.a.:

'Hedin Automotive wil een Europese leider zijn in automotive oplossingen voor iedereen - door voortdurende innovatie, uitstekende service en producten van topkwaliteit.’

Nou, van die uitstekende service heb ik helaas tot op heden dus nog niets gemerkt dan alleen dat het baliepersoneel vriendelijk en beleefd was.
Maar goed, ik kan weer een jaar vooruit met mijn toet-toet, althans, dat hoop ik.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten